Undre mig over at dette aldrig blev offentlig omtalt. Var selv på vej til butikken, mandag formiddag jeg holdt fri fra arbejde da jeg observerer det. Undre mig meget over at man ikke har set det fra AFIS tårnet. Ringede ellers til KNR nyhedsredaktion i Qaqortoq. Efter meget nøje beskrivelse at observationen og til min stor undren bare blevet svaret "OG". Så mistede jeg interessen i at køre sagen videre når en journalist kan svare promte på denne måde. Tidligere i samme måned blev der også observeret et andet sted fra i Grønland. Ved IKKE om det kunne være det samme meteor.
Location
Address
Narsarsuaq (GL)
Latitude
61° 9' 15.93'' N (61.154424°)
Longitude
45° 25' 21.1'' W (-45.422527°)
Elevation
68.200317m
Time and Duration
Local Date & Time
2008-02-19 09:30 -3 time zones
UT Date & Time
2008-02-19 12:30 UT
Duration
≈20s
Direction
Moving direction
From up left to down right
Descent Angle
178°
Moving
Facing azimuth
294.26°
First azimuth
291.15°
First elevation
22°
Last azimuth
178.4°
Last elevation
7°
Brightness and color
Stellar Magnitude
-26
Color
Orange, Lys gul, Brun
Concurrent Sound
Observation
Yes
Remarks
Sitrende lyd som en stjernekaster samt smældelyde ligesom når brænde brænder samt nogle brag lyde men IKKE aldeles høje brag. Klart- og tydelige lyde
Delayed Sound
Observation
No
Remarks
-
Persistent train
Observation
Yes
Duration
30s
Length
20°
Remarks
Røgspor - lysende røgspor og lidt mørkt i det, spiral lignede
Terminal flash
Observation
No
Remarks
-
Fragmentation
Observation
Yes
Remarks
Den begyndte og dele sig i flere mange små dele. Det små dele føj i alle retninger men forblev i dens bane indtil de forsvandt. Blev lidt bange for om nogle del faldt ned i Qassiarsuk/Brattalihd. Klart- og tydeligt